U sklopu projekta inVOLONTIRAMse! kojeg Volonterski centar provodi od 1. kolovoza 2013. do 31. svibnja 2014., jedna od aktivnosti je bila i izobrazba zaposlenika/predstavnika srednjih škola za organizatore volontiranja (volonterski menadžment) što bi doprinjelo osnivanju školskih volonterskih klubova.

Iznimno smo ponosni što smo uspješno ostvarili jedan od ciljeva projekta, a to je otvaranje najmanje jednog školskog volonterskog kluba. Tako je ove godine otvoren prvi školski volonterski klub u Dubrovniku i to u Ekonomskoj i trgovačkoj školi, školski Volonterski klub ETD (Ekonomska i trgovačka škola Dubrovnik). Voditelj ovog volonterskog kluba je profesor hrvatskog jezika i knjižničar u školi, Davor Deranja koji je prošao izobrazbu za organizatore volontera, održanoj u sklopu projekta inVOLONTIRAMse! – projekt koji se provodi pod financiranjem Ministarstva socijalne politike i mladih.

Do kraja školske godine planiramo sudjelovati u još nekoliko akcija koje organizira Volonterski centar Dubrovnik, a u planu su i volonterske akcije unutar same škole. Uređivat ćemo školski okoliš, pokušat ćemo skupiti sredstva za obitelji slabijeg imovinskog stanja, a u prostoru školske knjižnice planiramo organizirati besplatne instrukcije za učenike –  istaknuo je voditelj školskog volonterskog kluba, Davor Deranja.

Novootvoreni školski Volonterski klub ETD je tako u svom kratkom postojanju već sudjelovao u  pet volonterskih akcjia:

Prva aktivnost – volonterska akcija u kojoj su učenici sudjelovali organizirana je povodom četvrtog rođendana Volonterskog centra Dubrovnik (8. travnja 2014.), u prostorima Udruge za pomoć osobama s mentalnom retardacijom ”Rina Mašera”. Učenici i ostali sudionici akcije obrađivali su i čistili vrt, uređivali staklenik te presađivali sadnice.

(objava o akciji na stranicama škole: http://www.ss-ekonomskaitrgovacka-du.skole.hr/volonterska-akcija)

Druga aktivnost – sudjelovanje  na studentskoj debati ”Može li volonterstvo promijeniti svijet?” (29. travanja 2014), koju  je Volonterski centar  organizirao uz  pomoć Hrvatskog debatnog društva i Sveučilišta u Dubrovniku.

Treća aktivnost – sudjelovanje u akciji ”Zelena čistka” (10. svibnja 2014.) koja se provodila na prostorima Stare Bolnice, također u organizaciji Volonterskog centra Dubrovnik i Grada Dubrovnika.

(objava o akciji na stranicama škole: http://www.ss-ekonomskaitrgovacka-du.skole.hr/volonterska-akcija-zelena-cistka)

Četvrta aktivnost – sudjelovanje na još jednoj akciji u udruzi Rina Mašera, u sklopu kampanje ,,Hrvatska volontira” (19. svibnja 2014.). Učenici/ce su i ovaj put pomagali u obrađivanju vrta te presađivanju sadnica.

Akciju je ogranizirala Udruga Bonsai.

(objava o akciji na stranicama škole: http://www.ss-ekonomskaitrgovacka-du.skole.hr/ekonomska-opet-volontira)

Peta aktivnost – sudjelovanje na akciji u sklopu kampanje ,,Hrvatska volontira” (20. svibnja 2014.). Nova rješenja za stare probleme – u krugu sveučilišnog kampusa okupilo se 14 studenata Indiana University-a (na proputovanju Hrvatskom) i učenici Ekonomske i trgovačke škole Dubrovnik. Studenti i srednjoškolci su u parovima osmišljavali potencijalna rješenja detektiranih problema u svojim zajednicama.

Akciju je organizirala Udruga Bonsai.

(objava o akciji na stranicama škole: http://www.ss-ekonomskaitrgovacka-du.skole.hr/ekonomska-opet-volontira)

Volonterski centar Dubrovnik se zahvaljuje Ekonomskoj i trgovačkoj školi Dubrovnik (profesorima i ravnateljici) u aktivnom sudjelovanju u projektu inVOLONTIRAMse! te otvorenosti, volji i želji za suradnju.

Hvala i voditelju Volonterskog kluba ETD Davoru Deranji koji nam je pomogao u ostvarivanju mnogih akcija.

I na kraju hvala svim dragim srednjoškolcima/kama na sudjelovanju na svim dosadašnjim aktivnostima. Odlični ste i samo tako nastavite. 🙂

Volonterski centar će i dalje biti na raspolaganju novoosnovanom školskom volonterkom klubu u pitanju edukacija, radionica i raznih akcija te bilo kakvih pitanja vezanih za volonterstvo.

  • Važnost osnivanja školskih volonterskih klubova:

”Škola bi, kao ključni nositelj odgoja i obrazovanja, trebala pripremiti učenike za suživot s drugima u zajednici te razvijati i poticati kvalitetan sustav vrijednosti i odgovornosti za zajednicu. Volonterski angažman učenka može biti od neprocjenjive važnosti za njihov razvoj.  Volontiranje osnažuje pojedinca, uči odgovornosti, izgrađuje osjećaj solidarnosti i potiče na djelovanje u društvu.”

Pročitajte više – školsko volontiranje